יום שלישי, 21 בינואר 2014

OMG COVERING UP




כבר תקופה די ארוכה שאני חמה על כיסויי ראש. יש כמה נשים שעובדות במכללה והן הולכות עם כיסויי ראש כאלה מגניבים, שמתחשק לי לחזור בתשובה ולהתחתן בשביל שיקנו לי כאלה גם. 
(פתאום אני נזכרת שבתקופה של אחרי הלימודים- לפני הצבא הייתה מסתובבת עם מטפחת מנומרת מלופפת לי סביב הראש ולובשת שמלת סטרפלס שחורה וקצרה מהיינס. אבל עניין המטפחת היה מתאפשר רק כשהייתי נוסעת לתל אביב כי בכפר סבא זה פשוט נראה מוזר מדי. הייתי בטוחה שאני הבחורה הכי מגניבה שאי פעם דרכה על אדמת תל אביב).

*

לפני יומיים רומי חברתי שלחה לי קישור לכתבה בעיתון טיים אאוט שחשבה שתעניין אותי. את הכתבה פחות אהבתי כי הרגשתי שהיא מתנשאת, אבל נחשפתי לחבורה מגניבה שהחדירה בי מוזה.
 המיפסטרז, הלא הם המוסלמים ההיפסטרים (לא בא לי להגדיר אותם, כי אני לא יודעת איך הם מגדירים את עצמם).

הם צלמו והעלו לרשת סרטון הורס שעשוי מעולה. לי זה נתן פרספקטיבה חדשה לגמרי על נשים בחברות דתיות, על הכוח שלהן ועל היכולות להגיע לביטוי עצמי דרך אופנה. הנשים שמצולמות בעלות חוש סטייל פשוט משובח, כלל לא היפסטרי סמרטוטי תל אביבי שכזה (יסלחו לי היפסטרים תל אביבים, אבל אני לא מתחברת). עפתי בעיקר על האקססוריז, אבל הכי- על הגישה. איזו נון שלנטיות, קלילות, חופשיות. פשוט נראה שכיף להן. ככה צריך לעשות קליפ. 




ויש כמובן את הנשים האירניות. הלואי והייתי יכולה להיראות ככה. אף פעם לא מצליח לי. התמונות לקוחות מתוך כתבה בטהארן טיימז, על נשים באיראן שעטופות בסטייל. אני אוהבת בעיקר את הצבעוניות. כשהייתי ממש קטנה ראיתי עם בת דודה שלי ערוץ 6, ויעל בר זוהר לבשה משהו ממש צבעוני. בת דודה שלי הזהירה אותי כתגובה: "אף פעם אל תלבשי יותר מדי צבעים ביחד". אז לא לבשתי, עד שנגמלתי מזה. גם היום אני לא מצליחה לשלב יותר מדי צבעים, לצערי.
אני חייבת להשתחרר מאותו יום ומהאיסור על שם יעל בר זוהר. 







*

החשיפה לתמונות האלה גרמה לי לחשוב קצת על שחרור האישה. האם אישה שלובשת כיסוי ראש פחות חופשיה ממני, שחיה בתרבות מערבית ולא שמרנית ויכולה ללבוש מה שאני רוצה (ובעיקר לא ללבוש)? אני חושבת שנשים בחברה לא שמרנית כבולות אולי ללא פחות כללים מנשים בחברות דתיות. 

*

אז היה לי קרייב רציני לכיסויי ראש. חיכיתי שסטס לא יהיה בבית כי צפיתי את התגובה שלו ("את חוזרת בתשובהההה?????"). אז לא, אבל אני מתכסה קצת, מה קרה. 

כיסוי הראש הוא צעיף מהמם שאמא של סטס הביאה לי ליום ההולדת, עמדתי שעה מול המראה וניסיתי להעתיק את כיסויי הראש של הנשים הדתיות במכללה. טיוטוריאל בפוסט הבא.
הגלביה מהודו. מילה על גלביות: מושלם. קודם כל מגניב. אחר כך נוח. ואז שוב פעם מגניב. גלביות כל כך יקרות בארץ, שאני ממש מצטערת שלא הבאתי עוד איזה 4 ממנאלי. 
הג'קט והעגילים מהודו.
הטבעת והחגורה מחנות יד שניה חנות שהיא בית, בירושלים.
נעלי קרטון הביצוע שיעשו לי ורידים בסוף- של סטיב מאדן.
אודם של שאנל.













*

ונסיים בשיר על בנים של כמרים, שלא נקפח את הנוצריות בפוסט הרב תרבותי הזה. 



9 תגובות:

  1. תמיד נגנבת מכל המחשבות המקוריות שלך והאמת היא שאני דווקא די אוהבת לראות בחורות עם כיסויי ראש (ובכלל בחורות דתיות שלבושות היטב תחת כל המגבלות המאתגרות) אבל אצלי זה כנראה לא יעבוד גם לא כ"קטע", תמיד אני אוכלת סרטים על צורת הגולגולת שלי.
    בכל אופן, הצעיף/כיסוי ראש שעשית לך פה מקסים בעיני וממש מתאים לך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אודליה, אני חייבת להודות שגמרת אותי שם עם הקטע על צורת הגולגולת (:

      ותודה רבה לך אני מאוד משתדלת...!

      מחק
  2. איזה קטע, זה לא אמיתי - גם לי היה קראש על כיסויי ראש ותהיתי אם לכתוב על זה בבלוג. בקיץ האחרון הלכתי כמה וכמה פעמים עם מטפחות מלופפות, אבל היה לי אז שיער ארוך ביותר שהתנפנף מתחת, אז זה היה רחוק ביותר מהמראה האורתודוקסי.

    אגב, אני זוכרת שכבר כתבת פה פעם פוסט ברוח של קדוּשה נוצרית, עם הומאז' לכיסויי ראש נזיריים, ורציתי להגיב לך אז שאני הרבה יותר מתחברת לכיסויי ראש ברוח אוריינטלית (והכי הכי - לאפריקאיים).

    השבמחק
    תשובות
    1. זה קורה לנו די הרבה לא?
      אני מסכימה איתך בנודע לחיבור לאוריינרטלים- אבל זה לא כזו חכמה להתחבר אליהם, למערביות יש קראש על אוריינטליזם עוד מהמאה ה19 כשאנגר צייר את המתרחצת הגדולה (ואולי עוד לפני, אבל זה מה שלמדתי בתולדות האומנות...)

      בכל מקרה לטעמי, לא משנה איך- לכיסויי ראש יהיה תמיד קטע חמקמק ומסתורי.

      מחכה לפוסט שלך בנושא.

      מחק
  3. אשרייך!
    לא, באמת יפה לך. לוק שובב אך מעודן.
    בתור חרדית-לשעבר סלדתי מרעיון כיסוי הראש (או מההקשר המבחיל בין שיער הראש = שיער ערווה = אישה טמאה), אבל כעת אני משחקת הרבה באבזור הראש, בכובעים, מטפחות, סרטים וטורבנים, ולעזאזל עם הקנאים.
    3>
    רות

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גם סולדת ממנו, אני סולדת מכל מה שאומר לי להיות צנועה ושיש משהו טמא בגוף שלי, אבל תמיד טוב להוציא דברים מהקשרם ולתת להם משמעות אחרת.

      וטורבנים בכלל דורשים פוסט משל עצמם.

      מחק
  4. גם אני תמיד רציתי כיסוי ראש! או מטפחת, כמו האמריקאיות של המאה שעברה במכונית עם גג נפתח, זה סקסי בטירוף בעיני.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה באמת השיא, וחובה לצרף ללוק גם משקפי שמש חתוליות- עדיף בצבע לבן ואודם אדום מאוד.

      מחק
  5. נועה, איזה מגניב הלוק הזה עם המטפחת! אלגנטי ורומנטי. שילוב מעולה!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...