יום שבת, 5 ביולי 2014

פרחים רבותי, פרחים



(איזה שיר מהמם)



**

אוקיי, האם יש דבר יותר נדוש, קיטשי ומעצבן מפרחים?
(כן. וזה משה דץ בפרק התודה לאל אחרון של רמזור. וגם ממים של חתולים, אבל זהו)
כל קיץ הם פותחים את רשימת תחזיות הטרנדים. מככבים בגאוה מרגיזה וצבעונית על חולצות שגזורות רע ושמלות נדושות. 

אבל לפני שאשקע במרמור מביך, אני מודיעה חגיגית שהפוסט הזה עוסק בפרחים. ולמען הצהרת כוונות אמיתית וכנה (וחיובית)- אני פותחת עם השיר המקסים והרגיש של נתן יונתן:

כל קיץ קורה דבר-מה

ואף שכאילו כלום לא השתנה
מעונה לעונה הלב יותר נכנע
לפיתויי הליל של האדמה

כפוף על אהבתך הכוכבית
קינת קיץ אחרונה.
לא זכרתי איזו מתנה
ביקשת שאביא לך בשובי.

זהו פזרון נפש שלאחר קציר
הכל אסוף, רק שכחה קיצית.
זו העונה המתה שלך
מישהו מקשיב, מישהו חדל לשיר.

ואת, מה חושבת, פרחונית שלי, שתמיד אביב?
ומה בדבר בגידת הזמן ומה בעניין העננים
שחונים בפאתי הסתיו הריחני
עד מתי את חושבת אפשר לשחק באוהבים? 


כשהייתי בתיכון היה לי ספר שירים קטן וישן שלו. אני זוכרת כמה התרגשתי שקראתי את הכינוי 'פרחונית שלי'. חיכיתי שמישהו כבר ימציא לי כינויים גם. ועדיף שיהיו מתוקים ומעוררי נוסטלגיה כמו פרחונית שלי. בכלל, השורות האהובות שלי מהשיר הן

זהו פזרון נפש שלאחר קציר
הכל אסוף, רק שכחה קיצית.

באמת תמיד  אני שוכחת.

***

על אף סלידתי הקלה מהפרחים אני מוצאת את עצמי מחבבת אותם מחדש לאחרונה. שמתי לב שכשאני חושבת על פרחים עולים לי בראש דימויים של פרידה קאלו. נכון, פחות מפתיע.
אבל הפרחים בציורים שלה חדשניים לטעמי. הם מהווים קריאת תיגר ולא התחנפות והתחנחנות. הם צבעוניים ממיניות וזהות מגדרית הפכפכה ולא ממתיקות. 
אבל. בפעם האחרונה שבדקתי לא היה לי תואר באומנות אז יש מצב שהפרשנות שלי לוקה בחסר, או שהיא גיבוב מוחלט של שטויות. ובכל זאת.

מפה

מפה

מפה 




***

והפרח האהוב עלי הוא חרצית. 
נטול מניירות, כזאת אני.

מפה

***

פרחים בשיער זה תמיד רעיון טוב





***

ועכשיו: הדבר שלשמו התכנסתי כאן הערב (פחחח פרידה קאלו עלק),
וזה מה שאני לובשת. (סתם, צוחקת. פרידה את נסיכה)

פה אני לובשת שמלה של המעצב המהמם ברק להב,  עם אחת הפרשנויות האהובות עלי לטרנד הפרחים. היא מבד מדהים, עבה אבל לא חם, עם הדפס מופשט וצבעוני. קיצית ועם אימרה ששוברת את גזרת הA המוכרת.

מטפחת: איב סאן לורן
נעליים: קול האן
תיק: אלכסנדר וונג
משקפי שמש: פראדה
כולם ממונה יד שניה שתמיד מפתיעה אותי בפריטים ובמחירים.
















ונסיים עם שיר של ברונו מארס, שמבין מאוחר יותר שכל הצרות שלו היו נפתרות אם היה מביא לבחורה זר פרחים.



נשיקות 

7 תגובות:

  1. לוק מגניב והתמונות משגעות!!!

    השבמחק
  2. פרחים בשיער זה הפייבוריט שלי (ופרחים נזילים מגדרית - בכלל. וואו על הפרידה קאלו הראשונה!). אם הייתי בחורה אמיצה, הייתי רוכשת קשת מאסיבית ופרחונית שכזו. מפרחים על בגדים כבר נמאס לי, בעיקר בעקבות קיץ 2010-2011 שבהם אי אפשר היה להתחמק מבגדים פרחוניים.
    אגב, לדעתי לפרח שנראה כמו חרצית עם עלי כותרת לבנים ולב צהוב קוראים קחוון.

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת? החרציות שלי לא באמת חרציות? אבל הן דומות מספיק אז אני ארשה לעצמי להשאיר אותן ככה.
      האמת שיש בגדים על פרחים שהם ממש טובים, תסתכלי על התצוגה האחרונה של ג'יאמבטיסטה ואלו. באמת מגניב. http://www.style.com/fashionshows/review/F2014CTR-VALLI/

      מחק
  3. כל כך צהוב ויפה וקיצי!
    אהבתי מאוד, אותך יותר מאשר את הפרחים בשיער אצל האחרות.

    השבמחק
  4. הנעליים והמטפחת פאקינג וואוו.

    אני מתה על פרחים אבל ההשתלטות שלהם על כל חלקת בד עושה לי חשק להקיא.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...