יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

על האור או: תכבו אותו. טשטשו אותו.





אני לא אוהבת שקט

וגם לא אור
דורשים יותר מדי;
מילוי.
למלא את האור באסתטיקה
את השקט במשמעות.

(אפריל 2011)




***















כשיש אור חזק הפגמים נחשפים.
על הפגמים האלה הסדרה מדברת. הפגמים שהאור חושף אותם למציאות. שאפשר להתעלם מהם עד שמישהו מסיט את הוילונות ונותן לשמש להיכנס פנימה.
צילמתי את המקומות בגוף שלי שהייתי מעדיפה 'לכבות בגללם את האור'. צילמתי את המקומות המלוכלכים ביותר בבית: איפה שהשיער שנשר והאבק משחקים מחבואים- בפינות החדרים, את הכיור לאחר צחצוח השיניים וסידור השיער.

חיפשתי להדגיש את מה שהייתי רוצה לטשטש.


***

את התמונות הצגתי בבית הספר כחלק מסדרה בנושא ׳אור׳. לקחתי את נושא האור לכיוון המשמעות שיש לו במציאות שלי.
איך האור מראה לנו את עצמנו.
יחסי האהבה- שנאה שלנו.


נשיקות






יום שלישי, 26 בנובמבר 2013

גבולות וזהות, גבולות הזהות. פוסט אישי ולא אמיץ


בשבת שעברה נפתחה התערוכה ׳זהות׳. התערוכה מתקיימת לזכר דנה מאור, שהיתה אמנית וציירת מדהימה. היא נהרגה לפני שלוש שנים, ומאז כל שנה משפחתה עורכת לזכרה תערוכה בה משתתפים חברים ואמנים שונים. דנה התעניינה ואהבה את יבשת אפריקה ואת המדינה אנגולה בפרט, אז משפחתה הזמינה יוצרים מאנגולה להגיע לארץ ולהשתתף בתערוכה.
הייתה לי הזכות להכיר את המשפחה והחברים של דנה ולהציג בתערוכה. במהלך השבוע שקדם לתערוכה נערכו מפגשים, נוצר שיתוף פעולה בין אמנים אנגולים לישראלים. אחד המופעים הנהדרים שילב מנגינה שהתחברה לטקסט שעובד לקטע מחול, ואת כל אלה עטפה השירה של ג׳ק- האנגולי עם הקול של אסף אבידן. 
יוצרים מדהימים, מקוריים מציגים בתערוכה. צילום, ציור, פיסול, וידאו ארט, סרטים. כל האמנות הרב תחומית התנקזה לחלל ענק ויפה ונעים- שעוסק בזהות.

התערוכה פתוחה עד שישי הקרוב, בין 11-17. מרכז עמיעד 12, יפו. ממש מול השוק.
אני ממליצה בחום להגיע.

***

שלושת הצילומים שאני מציגה בתערוכה נוגעים לגבולות ולזהות, לקשר ביניהם, להתנקזות שלהם אל התמונה.

צִפּוֹר מָה אַתְּ מְזַמֶּרֶת
מִישֶׁהוּ אַחֵר
מְזַמֵּר מִגְּרוֹנֵך
מִישֶׁהוּ אַחֵר
חִבֵּר אֶת שִׁירֵך
שָׁר בַּבַּיִת
דֶּרֶך גְּרוֹנֵך.
צִפּוֹר צִפּוֹר
מָה אַתְּ שָׁרָה
מִישֶׁהוּ אַחֵר שָׁר
דֶּרֶך גְּרוֹנֵך.

יונה וולך/ בעיות זהות

הרבה פעמים אני מרגישה שאת הגבולות האישיים שלי לא אני קובעת. אני נידונתי להתחשב. בבן הזוג שלי, באחי הקטנים, באמא שלי. הגבולות שלי מעידים על הזהות שלי. מה אני מסתירה ומה מגלה, מה אני מצנזרת ומה אני חושפת. ומה העמידה מאחורי הגבולות שלא אני הכתבתי לעצמי אומרת על הזהות שלי, ועל מי שאני? אני מתחבטת הרבה בשאלות האלה. 

הלואי והייתי אמיצה. 
כשאני מסתכלת בתמונות של הצלמת אלינור קרוצ׳י אני מקנאה בה. 

אלינור קרוצ׳י


אלינור קרוצ׳י

לא בכישרון הנדיר שלה לתאורה ולתפיסת הרגע המיוחד, האינטימי והשקט. באומץ שלה אני מקנאה.
כמה אומץ. לצלם את עצמך במקומות הכי אינטימיים ואישיים. להיחשף, לצאת מהגבולות האומנותיים. המורה שלי במכללה סיפרה שבאחד הראיונות המראיין קרא לה אמיצה. היא השיבה שהיא לא מרגישה אמיצה בכלל. אלה החיים שלה. היא לא רואה משהו יוצא דופן בלצלם אותם.


***

שלוש התמונות הראשונות הן התמונות שהצגתי בתערוכה. התמונות שאחריהן נוגעות לאותו נושא וקשורות בסדרה, אבל שוב, מתוך גבול, החלטתי שלא להציג אותן שם.


את כל התמונות אני צילמתי עם ניקון d90 ועדשת 50 1.8









שאלות מורכבות אנחנו יכולים לשאול את עצמנו בנוגע לזהות שלנו. 
בנוגע לגבולות שלנו והקשר שלהם לזהות, בנוגע לגבולות הזהות שלנו.

לי אין תשובות עדיין, בכלל.
רק לשאול שאלות אני יודעת.

נשיקות

יום ראשון, 24 בנובמבר 2013

איי לאב אקס פקטור. ואף מילה על סוזן בויל

אז עכשיו זה רשמי. סטס ואני מכורים לחלוטין וללא תקנה לX FACTOR ישראל. מה זה ללא תקנה? סטס אתמול התחיל לזרוק דברים בבית ולנפץ כוסות מרוב עצבים על זה שבאתר רשת העלו 4:20 דקות מתוך 'המעגל' (מה זה בכלל? יש אנשים שצופים בזה? למה?) במקום פרק 9- תחילת מחנה האימונים. נאלצתי לקשור אותו לכיסא ולנגב לו את הדמעות. המסכן, לא יכל להשתלט על עצמו.
ובאמת, איך אפשר שלושה ימים שלמים בלי ההערות הקורעות מצחוק של עברי וההתפרעויות של רמי? אין, התכנית הזו כזו מעולה לא רק בגלל היועץ המוזיקלי רועי דלמדיגו ההורס שישב לידי שלוש שנים בחטיבה, בהן תרגלתי עליו את יכולות החיה בסרט שלי והקראתי לו שירים של יהונתן גפן בהפסקות- היא מעולה בגלל הדינמיקה הקורעת שבין השופטים. אני יושבת עם טישיו מול המסך- ולא בגלל הסיפורים קורעי הלב (שאני חייבת להודות שבניגוד לטנלובלות שרצו לי על המסך בדה וויס שנה שעברה, שעוד רגע נטלייה אוריירו קפצה לי מהטלויזיה ושרה את בובה פראית עם מסקרה מרוחה מדמעות- ההפקה ממעיטה בהם. תודה, תנו לי להינות מהאסקפיזם שלי בשקט)- אני יושבת עם טישיו מול המסך כי אני פשוט בוכה מצחוק. 
וגם כי לפעמים יש מתמודדים ששרים כל כך טוב, שזולגות לי דמעות. באמת, בלי ציניות. היו מתמודדים שקרעו לי את הלב.

בכל אופן, אני מכורה בכלל לקאברים, ואיזו דרך יותר טובה לשמוע קאבר מאשר באודישן? אז אני משוטטת לי שעות על גבי שעות ביו טיוב, בין דה וויס UK לUSA, לX FACTOR ולאמריקה גוט טאלנט (תסלחו לי את על האנגלית הישראלית שלי, אבל לא אכפת לי) וחורצת את גורל וטיב המתמודדים. ואלה האודישנים הכי טובים שדליתי מכל השפע שרץ שם ביו טיוב (מי שהמציא אותו שנא סטודנטים. איך אפשר לכתוב מאמר על אנתרופולוגיה חזותית כשסיימון קאוול קורץ לי שם משמאל?)

אז בואו נתחיל. בין המצביעים יוגרל איזכור בפוסט הבא (מה? לא.)

קהל יקר, קבלו את וינס קיד. ביי פאר אחד הזמרים הסקסיים, המגניבים ועם הקול הכי מיוחד שנראו מעל מסך הטלויזיה שלי (פורטיס- זה בשבילך).
(ותנועות האגן שלו שם ב1:26? ג'ון טרבולטה? נולד לך יורש.)

וזה ווילי  ג'ונס. העיף אותי היישר למועדונים בדרום ארה"ב. ולמועדונים האלה  בשנות ה80- עם השיער המגניב והג'קט ג'ינס המגניב אך מחריד ברמות על שלו. אבל הקול? לעוף. או לצלול, יותר נכון, בהתחשב בקול הנמוך להדהים שלו.

מלאני מרטינז עם מה שנקרא קאבר אינטיליגנטי. ועוד לבריטני. פלא שהתעלפתי ממנה?

לא יודעת להגיד למה אני אוהבת אותה כל כך. אני אוהבת את ההבלחות הדרומיות במבטא שיצאו לה פתאום, את הנון שלנטיות בשירה, את הקלילות וחוסר המאמץ בצלילים הגבוהים (כן, אחרי יותר מדי פעמים שצפיתי אודישנים אני יכולה להגיד את זה בלי להרגיש סתומה). את החיוך הצנוע שלה. וחוץ מזה, זה שיר גדול. 

זו מישה בריאן, והיא בת 19. מה שיוצא לה מהגרון יכול להיחשב כנס. איזה אטיטיוד. איזו דיוה. וואו.
הרי ידוע שיש לי חולשה לג'ינג'יות. ולאלביס. ולמבטא בריטי. יש לה את כל החבילה, כמו שאומרים. ויש לג'נט דבלין קול של מלאך, בנוסף להכל. רק חסר שיהיה לה רווח בין השיניים ונתחתן.


עד כאן להיום, אני הולכת לשקוע בשינה עד הפרק הבא של אקס פקטור בשבת. בר רפאלי בטח תסמס להעיר אותי, או תדגדג אותי באוזן עם הצמה הקטנה שלה.

נשיקות

יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

פוסט פוסט אקולוגי או:הנה אני מיישמת


I'm gonna pop some tags
Only got 20 dollars in my pocket
I - I - I'm hunting, looking for a come-up 
This is fucking awesome


האם מישהו מחברי המלומדים והאופנתיים ידע שהשיר המגניב הזה הוא על חנויות יד שניה?
איך גיליתי את זה רק עכשיו?? זה הפסקול של חיי (חוץ מהקטע שהוא מדבר על הזין הגדול שלו)

והיום פוסט על טהרת בגדי היד השניה.
נתחיל בחולצה הזו:

 
קניתי אותה ביום חמישי שעבר בשוק באגריפס בירושלים. אהבתי את השילוב המגניב בין הפסים הכחולים והכפתורים האדומים, את הצוארון ואת זה שהיא עושה ציצים יפים. הבד קצת מבאס, מין בד וינטג׳ עבה ומחוספס קצת, אבל מה שטוב בו זה שיש לו צורה והוא יושב טוב על הגוף. קצת גירודים עוד לא הביאו אותי לידי בכי.
יום למחרת כבר לבשתי אותה. ממש כמו בשיר. סטס אמר לי: ״איכס נעה, מישהו בטח עשה עליה פיפי לפני״. אמרתי לו ״לא נכון״ והושטתי לו את המצלמה בהפגנתיות, שיצלם קצת. 

״Probably shoulda washed this, smells like R.Kelly sheets, piss״


ואם מישהו דיבר על לפוצץ מותגים- בואו נדבר על המכנסיים המדהימים שאני לובשת של אליאן סטולרו, שלא ברור לי למה למעצבת הנהדרת הזו אין אתר או דף פעיל בפייסבוק (אולי יש ולא מצאתי) שגם דיגמנה לעצמה את קולקציית חורף 13-14 (מה?!? איזו מגניבה! הלאה תרבות הסגידה לצעירות ולנעורים! איזה ייצוג מדהים של אישה חזקה, עצמתית ועצמאית בקטלוג אופנה).
פעם, כשעבדתי בקייטרינג ׳מתוקה׳ ועליתי משהו כמו 80 ק״ג בשני אירועים, עבדתי באירוע השקת קולקציה שלה. אני לא זוכרת שממש התחברתי לעיצוב עצמו, אבל הבדים, הגזרות, והאיכות שבו אותי. נחזור רגע לבדים. עבים ומפוסלים, מעניינים. הכל צרח ״לא ייצרו אותי במפעל בייצור המוני בסין!!!״ השילובים המרעננים של הצבעים בלבלו אותי ועשו לי אור בעיניים. אני מדברת איתכם על 2011, לא על הקולקציה החדשה שלה.

בכל מקרה, תארו לכם את שמחתי כשמצאתי מכנסיים שחורים, קלאסיים, עבים (כן, הבנתם כבר שאני אוהבת בדים עבים. מה לעשות אני סובלת מקור.) והכי טוב: לא קטנים עלי! סתם זה לא היה החלק הכי טוב. החלק הכי טוב הוא שמצאתי אותם בחנות יד שניה האהובה עלי, מונה יד שניה, במשהו כמו 150 שקלים. טווח המחירים שלה בחנות (אל תתפסו אותי במילה כן?) הוא לפחות פי שלוש מזה.
זהו, קניה שווה פיצוץ, אמרנו?


הג׳קט מחנות יד שניה בניו יורק, שמצטבר לי רוק בפה מרוב חרמנות עליה רק כשעולה לי בראש הזיכרון שלי מסתובבת ומעמיסה מיו מיו וקלוין קליין ב15 דולר.

החגורה מחנות יד שניה בברלין. והיא הייתה הקניה הכי טובה שלי שם. הגעתי לברלין צעירה, עדיין לא הייתי מומחית יד שניה. קניתי קצת זבל היפסטרי. אל דאגה, נפטרתי ממנו.

סטסיק צילם. תודה מותק, מצטערת שצרחתי עליך כשיצאתי שמנה בתמונות. 

המשיכו בקניות הנבונות הכלכליות והסביבתיות שלכם.
נשיקות !







ואיך אפשר בלי פארודיה? אם למישהו יש כוח לתרגם הוא מוזמן. אני לא הבנתי מילה





יום שבת, 16 בנובמבר 2013

GREEN DAY


שלום חברות וחברים שלי, היום פוסט קצת יותר רציני (למרות שאני לא יודעת איך אכתוב פוסט רציני כשברקע מתנגנים לי הפטשופ בויז במצעד שנות ה90 הגאוני של גלגלצ). אבל נדבר היום קצת על צרכנות, אופנה ירוקה, ועל איך כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לצמצם את הנזק שאנחנו גורמים לסביבה בכל סיבוב בקניון המקומי (ואני רואה גם בעיה עקרונית בהליכה לקניון. כל כך המוני וחסר מעוף. ואין חניה אף פעם).  אז נכון שבבלוג אני מדברת הרבה על אופנה, ועל לקנות, ואני גם חסידה גדולה של המשפט הבא:
(בסדר, אני שטחית. תתבעו אותי.) וחוץ מזה, אני חסידה גדולה גם של המשפט הזה, אבל הוא קשור לאופי השמן שלי ולא להרגלים הצרכניים הקלוקלים שאני באה לדבר עליהם.
אבל יש גם צד שני למטבע (או לשטר. עם מטבעות לא קונים היום גם מסטיק).

עד כאן עם השטויות. העניין הוא שבאמת אנחנו קונים המון. כי בגדים בH&M  ובברשקה כל כך זולים, ואנחנו מוצפים בפרסומות ובמגזינים ובעולמות תוכן שאומרים לנו רק לקנות. ושאם לא נקנה לא יהיו לנו חברים ולא נמצא אהבה ולא יהיה לנו כיף ולא נהיה שמחים. ויש סטנדרטים מסוימים בחברה שלנו, שקשה, מנטלית, לא לעמוד בהם. וחומרית- קשה מאוד לעמוד בהם. פרדוקסלי.
ובהרגלי הצריכה שלנו, אנחנו פוגעים בסביבה. כי הבדים הזולים עשויים מחומרים שרעיל לייצר, והמפעלים הגדולים שבסין ובהודו מבזבזים כמויות עצומות של אנרגיה, והעובדים (ובעיקר ילדים) במפעלים הללו לא מקבלים תנאים בסיסים בתמורה לעבודתם ומועסקים בתנאים מחפירים. הנטייה שלנו להחליף מלתחה כל עונה, להיפטר מבגדים לא איכותיים שהתמרטו/ נקרעו/ שינו צורה/ דהו בכביסה (בכביסה של אמא שלי אפילו הבגדים האיכותיים ביותר נהרסים. כנראה שזה תלוי לכם באמא)/ התכווצו במייבש או סתם, יצאו מהאופנה- יוצרת כמויות עצומות של זבל שלא מתכלה, ולרוב לא ממוחזר.

אני חייבת לספר שאני כמעט והפסקתי לקנות בגדים חדשים. אני קונה כמעט רק בחנויות יד שניה. נראה לי מופרך והזוי לקנות חצאית של זארה או של קסטרו או ניים ואטאבר שקר כלשהו ב150, 200 שקלים במקרה הטוב- כשבאותו הסכום אני יכולה לקנות פריטים של ברברי, מארק ביי מארק ג'ייקובס, קלוין קליין, קלודט זורע פריטים ייחודיים ועוד מעצבים רבים וטובים (ואיכותיים!). סטס תמיד אומר שאני שטחית ושאני אוהבת מותגים ושזה הכי פתאט (טוב, הוא לא משתמש במילה פתאט אבל הוא מתכוון לזה, אני יודעת) מצידי לרדוף אותם. ואני מסבירה לו ש:
א. אני שטחית
ב. אני פתאטית
ג. חמוד, קוראים לזה איכות. לא כמו הג'ינס השחור המעפן שלך מרשת שלא אנקוב בשמה שנהרס אחרי כביסה אחת (יכול להיות גם שהוא נהרס כי אני כיבסתי אותו, וידוע הרי שכישורי כביסה עוברים בתורשה).
הנקודה היא, שאני אוהבת להשקיע כסף בבגדים שנשארים איתי. שהם קלאסיים, לא מתפוררים, הצבע והצורה שלהם נשמרים. אני מעדיפה שלא לקנות במשך תקופה, ואז להשקיע סכום גדול בפריט איכותי. אגב, לאו דוקא יד שניה. גם פריטים טובים של מעצבים ישראליים, כמו החצאית המדהימה שקרן מור לובשת של תמר פרימק (מעצבת בחסד) למשל, שהיא המטרה הבאה שלי. איפה אני אמצא אותה? לא יודעת. אבל היא תהיה שלי.
ואני אוהבת לקנות בשוק ולקנות בגדי וינטג', כי אם הם החזיקו עד עכשיו כנראה שהם יחזיקו עוד קצת. ואני אוהבת פריטים עם נשמה.
אני לא אתחסד, ברור שגם אני קונה בזארה ובשאר הרשתות. אני אקנה שם פריטים מגניבים שמתאימים לעונה הנוכחית ולאופנה הנוכחית, אבל אשתדל (גם בשביל הסביבה וגם בשביל שמירי הבנקאית לא תתקשר לצעוק עלי) שלא לרכוש יותר מדי.

ולא רק זה, יש הרבה מותגים מוכרים יותר או פחות, שחרטו על דגליהם את האופנה הירוקה. הם מייצרים במפעלים בהם משלמים לעובדים שכר מינימום, עוסקים בפרוייקטים לקידום חינוך לנשים, משתמשים בחומרים ממוחזרים, בכותנה אורגנית ומבזבזים את האנגיה המינימלית בתהליך הייצור.
הבאתי פה כמה דוגמאות לחברות כובעים, תכשיטים, בגדים ונעליים, שהמשותף לכולן הוא דאגתן לסביבה. היו עוד כמה חברות כאלה עם בגדים מכוערים, אז סיננתי אותן מראש. שלא תגידו שעלה לי חוש הצדק והלך לי חוש הטעם.

בשביל להיכנס לאתר החברות פשוט הקליקו על הכותרת המודגשת.

חברה לכובעים סופר דופר מגניבים. אחד הדברים הכי יפים בחברה, הוא שהיא עובדת באופן עקרוני עם אירגוני נשים באיזורים כפריים, כשהעובדות הן נשים חד הוריות, נשים לגברים אלכוהוליסטיים, אמהות בנות עשרה. בנוסף, מעל 90% של החומרים בהם משתמשים לייצור החומרים הם חומרים מקומיים, ולכן לא מתבזבזת אנרגיה על שינוע. השאר מגיע מארצות שכנות בדרום אמריקה, כך שהאנרגיה המתבזבזת היא מינימאלית. 

כובע שחור? לא עוד פרדי קרוגר אני אומרת!! 





סרטון מקסים שמתאר את העבודה עם הנשים שמכינות את הכובעים.


חברה לייצור ועיצוב תכשיטים, נוסדה ב2011 על ידי Lizzi Burns הסטייליסטית והמעצבת. התכשיטים שלהם לגמרי לגמרי נוכחים. אי אפשר להתעלם מהם, הם צבעוניים, גדולים, מיוחדים. 
והקטע הטוב?
הם משתמשים בחומר ביו- פלסטיקי כזה שנקרא RHODOID, שהוא הרבה פחות מזיק מהפלסטיק הרגיל שאנחנו מכירים. בנוסף כל העור שמשתמשים בו נקנה ממפעל לאקססוריז בבריטניה. הם קונים את חלקי העור הקטנים שכבר לא שמישים ומיועדים לזבל. אני במקומם הייתי הולכת למכולת אשפה של המפעל ולוקחת בחינם.






הגענו לעצים אנשים. תשמעו, בלי קשר לזה שהם אקולוגיים, הבגדים שלהם פשוט הורסים. גזרות קלאסיות, שמלות וחצאיות בגזרת A, הדפסים מעניינים אך סולידיים, סוודרים עם סריגת ינשוף שפשוט התאהבתי בו עד עמקי נשמתי, רקמות אתניות. 
החברה אומרת על עצמה שהם נותנים ללקוחות אלטרנטיבה לאופנה מהירה (תרגום ממש חופשי. ואני תרגמתי אז יש מצב שהוא גם ממש הפוך).בהסבר למשפט הם אומרים את כל ההקדמה המייגעת שלי, אז אני אחסוך מכם. בכל אופן אתם מוזמנים לאתר שלהם. יש גם משלוחים לארץ. 




ראיתם את הינשופים?

בשנת 2011 אמה ווטסון שמשה כפרזנטורית של המותג. כל הדוגמנים ואנשי ההפקה הגיעו לעבוד בחינם על מנת לקדם את רעיון האופנה האקולוגית ולהנגיש אותו לצעירים.
אריאל: המכנסיים האלה מכוערים
נעה: אבל תחשוב עליהם עם אחד הסוודרים מלמטה ועם TOMS.
אריאל: המכנסיים האלה מכוערים.
נעה: סתום.

המותג הזה, שאת שמו איש לא יודע להגות, משתמש בכותנה אורגנית שאינה מכילה כימיקלים אשר פוגעים בסביבה ובעובדים. משתמשים בכותנה ובבקבוקים ממוחזרים בפרט, ובחומרים מתכלים וניתנים למחזור. משתמשים בג'ינסים ישנים על מנת ליצור מהם זוגות חדשים, זאת על ידי תהליכים מסובכים שאני לא יודעת לקרוא באנגלית. מי שמעניין אותו מוזמן לקרוא כאן. 
 



המותג הנקי, האסתטי, המינימליסטי והשיקי ברשימה. כל הבגדים מיוצרים מ100% כותנה, אבל זה הנתון הכי פחות מעניין באג'נדה שלהם. העובדים במפעל בכלכתה מקבלים בנוסף לשכרם הקבוע גם שכר מחיה, החברה מעניקה להם שירותי הסעות הלוך חזור לביתם, ביטוח לאומי, פנסיה, מקבלים ימי חופשה בתשלום וימי מחלה. כל ילדי העובדים מקבלים לימודים בחינם. ולמי שפספס, או לא יודע איפה זה כלכלתה- אז זה בהודו. איפה שבמפעלי נייקי ילדים בני 10 עובדים 12 שעות ביום.






והנקודה הישראלית: FLYFOOT.
אמא שלי מייחסת לנעליים האלה תכונות קסם וטוענת שהן גרמו לה לרזות. אני אמרתי לה שזה בגלל שהיא סתמה את הפה, אבל היא לא מקבלת את הטענה שלי.
אבל מה שבטוח, ללכת עם פלייפוט זה כמו ללכת על עננים. אמא שלי הפחידה אותי לפני כמה ימים (חודשים, אולי?), כשהיא אמרה לי שאם אני אמשיך ללכת עם נעלי הבובה/ קרטון הביצוע שאני הולכת איתם יהיו לי ורידים ברגליים וכדאי מאוד שאני אקנה לי נעליים טובות. אני שמעתי ורידים ועלה לי החום. גם ככה הרגליים שלי לא בדיוק העתק של היידי קלום, עכשיו גם ורידים אני צריכה? לא ולא אני אומרת. לא בבית ספרי.
תמיד חשבתי שנעלי נוחות הן העתק לנעלי בית של סבתא שלי, הכפכפים עם הסוליה בגודל הפלטפורמות של הספייס גירלז.
אבל לא, מסתבר שנעלי נוחות הן נעליים רגילות אך נוחות.
התחלתי להתעניין. ובמסגרת התעניינותי גיליתי שמעבר לנוחות שבנעליים של פלייפוט, יש להם גם ליין ירוק. המפעל שמייצר את הליין הירוק עבר בשנת 2008 להשתמש בדבק על בסיס מים, ולא על בסיס דבקים רעילים. הדבר ניטרל את העובדים למגע בחומרים כימיים מסוכנים. כל החומרים במפעל ממוחזרים: החל מקופסאות הנעליים, דרך כלי העבודה וחומרי הגלם אל רפידות הנעליים.
אני מצרפת פה את הנעליים החביבות עלי מתוך הסדרה הירוקה של פלייפוט, לכל הדגמים של החברה אפשר להכנס לאתר או לפייסבוק.







ונעליים שלא קשורות לליין הירוק: 
הנעליים מימין הן של פלייפוט, משמאל של דולצ'ה גבאנה. אני אישית אוהבת יותר את העקב של פלייפוט, ובכלל את הצורה העדינה יותר. הנעליים של דולצ'ה נראות לי קצת גסות. מי שאהבה, זו בהחלט האופציה השפויה מבחינת המחיר והנוחות.
הלאה הורידים !


והנה מישהו שלקח את האופנה הירוקה קצת רחוק מדי...


שבת שלום, נשיקות 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...